Direktlänk till inlägg 19 november 2010

fredag!

Av Anna - 19 november 2010 20:36

Äntligen fredag och Martin behöver INTE jobba imorgon    Vilket betyder att jag kan få hinna göra lite saker själv för en gångs skull. Självklart vill jag umgås med min familj, men ett par timmar själv i lugn och ro så jag kan handla lite grejer jag/vi behöver är ju inte helt fel!


Jag har sovit alldeles för lite nu i 2 dagar så ikväll får det inte bli allt för sent, men en stund till blir jag uppe i alla fall.


Imorgon ska jag tvätta klockan 7-10 och sedan åker jag till Birsta för lite tidig julklappsinhandling. Jag hade tänkt att Rasmus skulle få lite grejer till sitt rum i förskott. Kul att göra om lite!


Vid 13 tiden så ska Martin & Rasmus åka till Drakborgen med Per & Emil medan jag & Viggo ska fixa i Rasmus rum. Eftermiddagen och kvällen ska jag fundera ut någonting vi kan göra tillsammans. Kanske baka pepparkakor?    



Onsdagen med kusinerna blev jättebra! Elin & Robert har ju så stort hus så det finns mycket att springa på. Det var inte alls mycket bråk denna gång utan de lekte och hade så skoj tillsammans  



Igår torsdag så storstädade jag lägenheten + frostade av frysen. Hann även med att flytta om lite kartonger innan det ar dags att hämta Rasmus från dagis. Det är fortfarande mycket kvar att göra innan Viggos rum är tömt och vi kan börja riva tapeten, men vi tar det allt eftersom. Ingen stress här inte, och då syftar jag på min Martin som inte är så sugen på att fixa något alls när han kommer hem   



Martin har väldigt mycket på jobbet nu och de måste även jobba helger ibland. Det är ju inget 8-17 jobb för dem tyvärr. Han är alltid väldigt trött när han kommer hem och det förstår jag, därför får det ta lite extra tid..



Idag har vi varit hemma hela dagen. Rasmus har hjälpt mig att plocka in frysmaten från balkongen in i den nu fina avfrostade frysen. Vi har även tömt balkongen på massa skräp, främst stora kartonger. Det vart många många påsar med skräp kan jag säga!


Nu sover barnen sedan en timma tillbaka och jag ska kika på TV och surra lite med min    


Hoppas ni får en fin fredagkväll!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Ovido - Quiz & Flashcards