Alla inlägg den 26 november 2010

Av Anna - 26 november 2010 21:56

Dessa jättefina filtbokstäver som jag beställt till killarnas rum kom hem i paket idag   




  



  



Rasmus namn är redan uppsatt på väggen i hans rum, men tyvärr har jag ju ingen kamera för tillfället så jag kan ju inte visa hur fint det blev. Viggos  bokstäver får såklart vänta tills hans rum är klart (och det är ju inte ens påbörjat   )



Jag vill verkligen rekommendera denna sida! Bokstäver och prickar finns i många fina färger som man kan kombinera som man vill. Supersnabb leverans är det också om man betalar med kort   



Imorse kände jag mig så trött och sur även fast vi fick sova till 7.30 Vi har ju gått och lagt oss alldeles för sent flera kvällar i rad nu och då Viggo äter en gång på natten så har det inte blivit så många timmars sömn tyvärr. Som tur var så kom det glada humöret tillbaka efter någon timme när jag lyssnat på surr-Rasmus och glada Viggo. Rasmus pratar så mycket och säger så mycket roligt nu, så det är svårt att vara på dåligt humör länge..  


Mamma kom förbi med chokladkalendrar till båda pojkarna. Rasmus rev sönder och satte i sig nästan hela chokladkalendern på ca 2 minuter. De få chokladbitar jag hann rädda och lägga i kylskåpet tiggde han till sig när pappa Martin kom hem nu ikväll. En bjöd han sin pappa på, men det var motvilligt!


Förfrågningar efter Viggos chokladkalender började på en gång hans egen var slut, men det har jag GÖMT VÄL så att inte godisråttan R ska hitta den. 

Självklart kan inte lille V äta sin choklad själv men denna chokladkalender hoppas jag ska få ett längre liv då en den stackare som åkte ut i småbitar över hela golvet. Han har ärvt sin fars beteende    Jag vet ju att det gäller att hålla sig framme när gosaker dukas fram på bordet, annars får man ingeting. Ett alternativ här hemma är även att ha varsin påse/skål om man ska få mer än 2 bitar..  


Igår kom Minna till oss vid 13 tiden. Hon lekte en stund med Viggo och klockan 14 hämtade vi Rasmus på dagis. Rasmus vart jätteglad att Minna var med och för första gången så följde han med på en gång utan tjat! De lekte så bra tillsammans och när Robert kom för att hämta henne vid 17.30 så ville hon inte alls gå hem. En mycket rolig dag för Rasmus   


Idag hade vi planerat att baka lussebullar med Viggo har haft ont i munnen och knappt sovit något alls under dagen. Han har varit ledsen och velat bli buren så lussebullsbakandet skjuts upp till imorgon eller söndag.


Imorgon ska jag göra advent här hemma. Vad mysigt det ska bli med ljusstakar och stjärnor i fönstren    På eftermiddagen så blir det mat på BITE LINE och Harry Potter på bio med några kompisar. Jag hoppas hoppas att Martin inte behöver åka iväg på jobb fören på söndag så han också kan följa med. Han kommer att bli borta i flera dagar så det skulle vara så kul om vi hann gå ut tillsammans imorgon. Mamma & Henrik ska vara barnvakt men det blir ändå en tidig kväll då bion är slut 20.15 Det känns bra, då hinner vi/jag troligtvis hem innan killarna somnar..



NU ska jag ta ett bad och sedan ska vi kolla på South Park i sängen   




Ovido - Quiz & Flashcards