Alla inlägg den 3 november 2010

Av Anna - 3 november 2010 21:46


Imorse var jag ner till tvättstugan efter att jag lämnat Rasmus klockan 9 på dagis. Hade mycket tvätt så jag blev väldigt glad då det fanns en tid från 10 till 13 idag. Viggo har varit väldigt "gnölig" idag, tuggat på händerna och knappt sovit något alls stackaren. Han tyckte i all fall att det var spännande att följa med i bärselen ner till tvättstugan   


Jag har lånat en bärsele av min syster men jag tycker inte att den fungerar så bra då man bär med axlar och nacke istället för med ryggen känns det som. Jag ska därför så fort det finns tid åka och skaffa en ny eftersom jag tycker det är jobbigt att släpa med vagnen ner till tvättstugan. Det är nära men 3 tröga innerdörrar man ska igenom som ej går att ställa upp. Det blir jobbigt med både vagn och massa tvätt då.


Igår var jag och Viggo till Birsta en sväng medan Rasmus var på dagis. Viggos fleeceoverall är nästan för liten nu så jag tänkte köpa en vinteroverall till honom. 


Jag gick runt och kikade på lite olika affärer men hittade ingen som jag gillade. Till slut så hittade jag i alla fall en snygg svart med fint foder i inne på Åhléns. De hade en kvar och den var i precis rätt storlek (68), ibland har man tur!


  

Den är fortfarande för stor, men han lär ju växa på sig innan det är dags för användning   


Jag köpte även en fleecejacka i samma storlek som säkert kan komma till användning den också om det blir väldigt kallt. Den var rätt stor i storleken så om inte Viggo växer i raketfart så blir den också bra till tidiga våren.


  

Ramsus har en som är i stort sätt likadan, lite ljusare i färgen bara. Kul att ha dem lite lika då jag tror att även Rasmus kan ha sin vid samma tid     


Viggo har somnat för natten och Martin är uppe och nattar Rasmus. Han har varit där ett bra tag nu så jag gissar på att han har somnat. Vi har bestämt att vi ska försöka lägga oss i bra tid några kvällar i rad nu så vi kan sova igen lite. Nu när Viggo somnar lite tidigare på kvällarna så vaknar han en gång på natten för att äta och då är det ganska skönt att ha sovit ett tag före så man orkar med.


Två mysiga kvällar väntar nu. Imorgon är det LYXFÄLLAN och på fredag så tänkte jag och Martin se den nya Beck-filmen. Det är så härligt att sitta i soffan och ta det lugnt då det inte är så ofta det händer   



Innan sovdags så ska jag plocka undan lite här hemma, men det går fort så även ikväll så blir det en tidig kväll ser det ut som..


Avslutar med bilder på de fina prinsarna 




Rasmus i måndags. Väntar på att mormor & kusinerna ska komma.. 


  



Viggo är trött, hungrig och lite oljig efter kvällsbadet


  


Nattinatt från mig!



Ovido - Quiz & Flashcards