Alla inlägg den 8 november 2010

Av Anna - 8 november 2010 22:08

Imorse klockan 8.00 så var Rasmus på plats på dagis för att ta kort. De ringde klockan 10 och sa att jag kunde hämta honom. Allt hade gått bra och han fick beröm för att han var så fin i kortkorta håret. Jag sa till fröknarna att jag tyckte det var i kortaste laget men eftersom även Rasmus är nöjd så är jag det  


Efter klockan 12 så blev R upphämtad av mamma & morbror Jonas och de for ut till Birsta. Jonas skulle hämta upp sin bil och for hem till sig efter det. Mamma och Rasmus fikade på Charm + handlade på IKEA. Mamma berättade att Rasmus fick glass med strössel och när han tog en stor sked av den så fick han ont i huvudet (pga kylan). Han fick då en sked kaffe av mamma så det skulle bli lite varmare. Efter det så fick han "ont i huvudet" igen, bara för att han trodde att han skulle få mer kaffe    Tror vi har en mycket tidigt kaffedrickare här hemma. Han var ju en kaffetjuv från det han var ca 1,5 år den busungen!


Jag och Viggo hade bilen idag så vi var ut till MEDIA MARKT och köpte en brödrost och sedan var vi på WILLYS och handlade mat. Imorgon blir det också en rundtur medan Rasmus är på dagis då vi har lite fler ärenden.


När Martin kom hem så tog vi en långtur med hyrbilen som de har för tillfället. Skönt att åka en sväng och surra! Rasmus somnade i bilen så honom bar Martin upp till sängen när vi kom hem. Viggo var hungrig och fick mat + ett bad innan han somnade för natten.


Idag ringde postkillen på dörren och lämnad ett paket    Det var min varma fina jacka som jag budade hem på Tradera!


Jättehärlig är den! Nu slipper jag frysa i vinter..


  


Har även en skön och varm fleecejacka från HM  som man kan ha under när det blir riktigt kallt.


  




Nu ska jag bara jaga rätt på ett par täckbyxor. Vill helst ha vita, men de jag hittade är slut i min storlek så jag letar vidare.


Vi har en bra pulkbacke alldeles här utanför. Perfekt för barn då den inte är för lång eller för brant så det gäller att skaffa sig lite vinterkläder nu, för jag gissar på att Rasmus vill vara ute mycket när snön kommer   



Nu ska jag dricka upp mitt te och innan kl 23 så hoppas jag på att jag sover..



Go natt från mig   



Ovido - Quiz & Flashcards