Alla inlägg den 7 november 2010

Av Anna - 7 november 2010 21:39


Nyss har vi haft besök av mamma och bror Jonas. Vi har fikat te o mackor och löst alla världsproblem..  


I kväll somnade båda pojkarna strax före 20 så vi har för en gång skulle en barnfri fikatsund. Skönt att kunna prata i lugn och ro faktiskt   



I lördags var vi och köpte en trimmer och jag skulle sedan försöka klippa Rasmus eftersom han ska fotas på dagis imorgon. Han har så supertjockt hår så han svettas mycket i hårbotten när han rejsar omkring som han gör så även detta var en anledning till klippning! Jag hade även köpt en påse lösgodis + en bil som han skulle få när han klippt sig. 


Rasmus är JÄTTERÄDD för att klippa sig och denna gång var ej ett undantag. Jag höll på i flera timmar med att muta och prata snällt,men han skrek argt. Jag fick bara klippa lite åt gången och tillslut var det stopp. Det såg helknäppt ut och när Martin kom hem vid 19 tiden från jobbet så var jag nästan gråtfärdig och Rasmus var så arg så arg! 


Martin fick honom till slut att klippa sig, men det blev alldeles för kort! Han såg nästan flint ut på vissa ställen tyckte jag! Fy vad ledsen jag blev, men efter en natts sömn så tyckte jag att det såg lite bättre ut i alla fall och han passar ju faktiskt i riktigt kort hår även om det aldrig mer ska bli så här kort.


Nåja, han har ju en hårväxt som inte är utav denna världen så om ett par veckor så kommer det nog vara fint igen, men nästa gång så blir det till att ta med honom till frissan. Hoppas på att han är lugnare där och att de är bättre på att klippa än Martin..  




Idag kom Minna hit vid 9 tiden och stannade till kl 14. Vi var en sväng ut till IKEA för jag skulle köpa förvaringslådor och en soptunna till toaletten på övervåningen. Efter det så for Martin till jobbet och jag var hemma med busungarna. Så kul för Rasmus att ha någon att leka med och det avlastar ju mig lite då också. Viggo sov dåligt nu på dagen på grund utav kliandet i munnen, så det vart mycket tid med en ledsen liten kille   




När Minna for hem så tog jag lite foton på Viggo o Rasmus som vi tänkte skicka in till ST:s nyfödda. Vi håller på att fixa till lite röda ögon och så ska det vara svartvitt, sedan är det dags att skicka in. Så nu är det bara att hålla utkik i tidningen!


Har även tagit söta kort på Viggo och letat fram lika söta kort på Rasmus i samma ålder. Jag ska sätta upp en vit tavelhylla i hallen uppe med 2 foton av våra fina killar. Ska även göra dem i svartvitt, för det är så fint   




Rasmus


  


Viggo


          



På dessa kort var mina fina killar lika gamla så när som på någon vecka   















Ovido - Quiz & Flashcards