Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Hej på er!

Av Anna - 24 mars 2011 10:54

Nu är det verkligen dags för ett inlägg igen! Dagarna går fort och det är fullt upp med massa göra. Viggo är en "spyfluga" precis som Rasmus var så kläder, leksaker mattor m.m kräks ned hela tiden och detta innebär MASSA tvätt. Skönt nog så har jag bara framme, 1 matta på toa, 1 matta i vardagsrummet + en lekmatta. Rasmus fårskinn som han sitter på framför TV:n fick sig också en dusch av "Viggokräks"  


Även att det är vårväder gör ju att Rasmus alla utekläder måste tvättas ofta. 


I helgen som var så hade vi "zombiehelg" här hemma. Jag, Martin och Jonas såg 6 avsnitt av "Walking dead" uppdelat på fredag och lördag kväll. Serien var verkligen jättespännande och jag hoppas den kommer med fler säsonger!


I söndags så hade vi kalas för Teo, Minna o Rasmus som har fyllt år i januari och mars. Min syster tog kort och skickade dem till mig men jag hittar inte vart de hamnade på datorn (har fortfarande inte lärt mig min nya dator helt  ) . Jag ska leta vidare och sedan blir det bilder här!


Igår var vi och kikade på en lägenhet närmare stan. Den var 2 våningar som vi har nu och i stort sätt lika stor (110 kvm) Vi har 105 kvm nu. Det som var bättre var att den var fräschare än den vi har nu och att den även hade egen ingång och en fin uteplats med tak. Dock var hallen trång samt att vi båda kände att vi inte skulle trivas till 100 procent även då den var mysig. Vi vill ju som sagt närmare stan och det är ju alltid bättre att sälja på våren och sommaren, men vi pratade och bestämde oss för att bo här 1 år till. Vi tänkte då försöka sälja den här lägenheten och eventuellt flytta till en hyresrätt tills vi hittar något som vi trivs med. Till hösten så ska jag börja söka jobb och jag hoppas verkligen att jag inte måste gå arbetslös allt för länge! Att har 2 inkomster skulle göra så mycket för oss då man kan vara mer "kräsen" på boende   Vi vill ju bo i hus/radhus och eftersom vi inte har så stora utgifter i övrigt så skulle det nog funka bra bara vi har 2 inkomster. Jag kommer verkligen göra allt för att få ett jobb när det är dags!  


Viggo har blivit så duktig! Han kan sedan en tid tillbaka sitta helt själv utan stöd och även då han är lite vinglig ibland så tycker han att det är så spännande! Han har fått 4 nya tänder i överkäken och har nu 6 tänder allt som allt. Han BITER(!) mig, Martin och Rasmus hårt så vi skriker (hihi) och har drar även HÅRT i hår, öron och allt han får tag på!


Vet ej om jag skrivit det förut men två nya babysar har gjort vårt kompisgäng större! Den 25 januari fick Eva & Roger en liten Ewan och i söndags den 20 mars fick Ann-Cathrine & Johan en flicka som jag inte vet namn på än.. 


Ett stort GRATTIS till er!!  


Nu verkar Viggo vakna från sin middagssömn, jag som trodde han skulle sova längre. Egentiden man har går SÅ fort, men det är så skönt när den väl är.


Nästa vecka så tänkte jag och min mamma börja spinna igen. Hon skadade tån och vi har därför inte tränat på månader nu och det känns i min kropp. Det onda i nacken har börjat komma tillbaka och även stelhet/ont i knäna. Nu blir man ju "nybörjare" igen och får träningvärk istället, men mycket hellre det än denna onda och stela kropp!


Ikväll är det Lyxfällan och så fort Martin kommer hem med bilen så ska jag åka iväg och handla gotta  


Kram från mig!  

 
 
eMMa

eMMa

25 mars 2011 10:10

Hej! Vart spinnar ni nånstans? Hade det varit i Sundsvall hade jag velat hängfa på, men ni är säkert i Timrå?

http://www.emmadeckmar.se

Anna

3 april 2011 21:50

Kul att du hänger med=) Det är ju jobbigt i början men efter några ggr så känns det bättre! Hör av mig på FB om ny tid..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards