Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Jompen

Av Anna - 3 mars 2011 23:28

Besöket för Rasmus hos tandläkaren gick jättebra! Han hade suttit i stolen, gapat stort och låtit tandläkaren räkna tänderna och "leta efter tandtroll"    Dock blev han besviken på "Jompen" som han fick, och frågade om han kunde få brandbilen i väntrummet istället. Det fick han såklart inte men jag gillar att han är framåt och frågar i alla fall  Rasmus var inte alls sugen på att låta Jompen följa med hem, men Martin lyckades övertala honom att ge den till Viggo och så blev det.


  

  


Jag förstår Rasmus! För en kille som gillar bl a. Spindelmannen och Carsbilarna så är Jompen inte speciellt häftig   Jag försökte hjälpa Jompen att bli populär genom att sjunga "Batman introt" fast med Jompen istället, men det det dissades totalt!  


Efter tandläkaren så gick vi på grillen här och åt hamburgare. Efter det så vart det ett besök på "Butik Liten" som säljer begagnade barnkläder. Det var första gången jag var in där, och jag måste säga att de hade väldigt mycket fina grejer! Det vart ett par jeans till Rasmus och 2 st bodys till Viggo då de hade "Tag 3 betala för 2". När jag kom hem så hade även paketet med 2 jättefina tröjor till grabbarna kommit i posten. Ännu ett fynd på REA på nätet! Tänkte lägga upp bilder imorgon så ni får kika på mina fynd..  


Det är så skönt nu när det börjar bli vår i luften och solen tittar fram! Imorgon har vi tvättstugan, men jag tänkte även försöka ge mig ut en sväng med barnen om det inte är för blåsigt.


Ikväll var det LYXFÄLLAN och som vanligt satt vi bänkade i soffan med gosaker. Jag gillade tjejen som det handlade om ikväll, hon var ärlig och rak utan att gråta ögonen ur sig för att hon var tvungen att sälja saker. Hon resonerade så bra! Har man strulat till sin ekonomi så får man stå för det och såklart göra det man kan för att fixa till den igen. Sakerna är ju egentligen inte dina innan du betalat av dem klart. Bra tjej! Bra program!   


Nu tjatar martin om att det är sovdags, och det är det! För ett par timmar sedan..   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards