Alla inlägg den 1 november 2010

Av Anna - 1 november 2010 22:20


I lördags så var det min tur att ha tjejmiddag. Flera av mina vänner hade inte sett vår "nya" lägenhet så det var ju så kul att nästan alla kunde komma!


Till förrätt så åt vi toast med kalkonröra, till varmrätt blev det lax i ugn med räkor och kräftstjärtar & ris och till efterrätt så hade jag gjort ananaspaj med grädde.


Det var en MYCKET trevlig kväll även om jag i efterhand kom på att jag glömde servera likören som jag köpt till efterrätt! Jaja, det får jag väl öppna om ett halvår då det är min tur att ha middag igen..  



Igår söndag så for jag och barnen + min kompis Maria ut till Alnö där min andra kompis Maria + familj var på besök från Rättvik. Vi träffas så sällan men det är så kul när de kommer upp! Även då Rasmus & Viggo tar upp mycket tid när man är själv med dem så hann jag i alla fall surra lite emellanåt   



Vid 16.30 tiden så for vi runt en sväng med bilen innan vi hämtade upp Martin på jobbet (de har massor att göra nu så hela november så kommer han att jobba varenda dag, även helger) På vägen hem så ringde jag mamma, så hon, Henrik + kusinerna Teo & Nellie kom hit och åt mat som var kvar från lördagen. 


Barnen busade som vildar, det är så kul att se dem springa omkring som galningar och höra dem skrika glatt på övervåningen! När de åkt hem så såg det ut som en orkan dragit fram här hemma (precis som det ska vara) så det var bara att sätta igång att städa. Jag kanske är lite konstig, men jag gillar att städa så det kändes inte som något större problem   


Idag har Rasmus varit hos mamma & Henrik och där hade Teo & Nellie sovit över, så han fick umgås med dem idag också. De hade även varit upp till Minna en sväng så det var verkligen kusinträff idag!



Ikväll har Martins mamma varit på besök och hon har alldeles nyss åkt hem. Rasmus hade ett stort utbrott när han skulle gå och sova, men han lugnade ner sig ganska snabbt. Jag tror att Rasmus "trotsperiod" är på väg att lugna ner sig lite, jag hoppas verkligen det men man ska ju aldrig säga att man är säker. Han är en så otroligt fin underbar och social liten kille med en stark vilja, som jag tror han kommer ha nytta av i framtiden   


Viggo har börjat sova lite sämre nu, han är mera lättväckt, grinig, tuggar på sina händer och dregglar. Han är bara 3 månader (snart) men det är nog tänderna som börjar ge sig till känna.


Detta kliande kan ju börja redan ett par månader innan första tanden kommer så det är ju inte så konstigt om det börjar redan nu. Jag var 4 månader när jag fick min första tand, Martin likaså och Rasmus var 6 månader. Ingen av oss har varit sen att få tänder så jag gissar på att Viggo inte kommer att få dem så sent heller..





Ovido - Quiz & Flashcards