Alla inlägg den 10 november 2010

Av Anna - 10 november 2010 22:39

Ikväll har vi haft fikabesök av bror Jonas. Rasmus vart jätteglad och det blev en stund av vilt busande innan läggdags  Rasmus somnade rätt fort, men Viggo var nyfiken på vårt surr så han vaknade ett par gånger och småklagade innan tröttheten tog överhanden. Det är så skönt nu när barnen somnar för natten i stort sätt samma tid (kring 20.00) för man får ju mer tid till att umgås på kvällen, och det är ju inte helt fel!


Idag hade jag bokat tvättid från klockan 10-13 så nu är all tvätt + sofföverdraget tvättat, så skönt!


Rasmus var överlycklig imorse när han såg att det hade snöat! På dagis var de ute hela förmiddagen och Rasmus fick kasta snö och även kasta sig själv i snön   


När jag hämtat Rasmus för dagen så hjälpte han mig att baka "stekpannebröd" Han fick hacka brödet mer en gaffel och han var mycket stolt över sig själv. Vi bakade även sockerkaka + pressade massa morotsjuice medan vi var igång   


Jag hade verkligen tur igår för de täckbyxor jag ville ha hade kommit in i min storlek på hemsidan. Jag skyndade mig att beställa dem och när jag tittade lite senare så var de slut igen. De kommer inte fören i början på december, men det är lugnt för då är det ju ändå en bra tag då innan vintern är över..




Beställde även ett par vita tygkorgar som jag tänkte ha till bröd. Fint att ha på bordet när man bjuder på middag..


 


Igår var jag och Viggo i Birsta igen och uträttade lite ärenden medan Rasmus var på dagis. Jag brukar dela upp mina ärenden på flera dagar nu när man bor så nära Birsta så man hinner åka iväg en sväng på förmiddagen och sedan greja lite hemma.


Bland annat så hittade jag några fina förvaringsburkar till bryggkaffet, mina värmeljus och till alla gem. Jag hittade dem på Panduro Hobby och de passade riktigt bra här hemma tycker jag   


  


Viggo är så rolig! Han har upptäckt sin röst och nu låter han högt på alla möjliga vis och tycker att det är superkul! Han har även vilja börja sätta sig upp. Så fort han har ätit så spänner han magmusklerna och försöker sätta sig upp. Det resulterar ju inte i att han kommer upp utan bara i att han kräks, lillgubben  



Rasmus väntar och väntar på tomten. Jag säger att det är rätt lång tid kvar men det får jag inte säga.


-Säg sen mamma! Säg inte det är långt kvar, säg han kommer sen!


Han är roligt Rasmus..  







Ovido - Quiz & Flashcards