Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

storhandling

Av Anna - 28 oktober 2010 00:05

Idag var jag en av de sista ut ifrån COOP i Birsta när de stängde klockan 22. Martin var och satte upp datorer på Stadshuset så han kom hem senare än vanligt. Då vi bara har en bil så blir man liksom fast här innan han kommer hem.

 Nu har i alla fall handlat klart det mesta till tjejmiddagen på lördag. Har vissa grejer kvar som ska inhadlas på andra ställen, men det ska jag försöka hinna med innan lördag    


Idag så sov Viggo för en gång skull ett par timmar på förmiddagen så jag kunde vila. Det behövdes verkligen då båda barnen var vakna i natt så jag var mycket trött när det vad dags att kliva upp imorse. 


Rasmus trivs bättre och bättre på dagis och idag när han skulle bli hämtad så ville han inte alls gå hem. Han satt och tittade i böcker med de "stora killarna" och det var väldigt spännande då boken de tittade i handlade om människokroppen. De pratade om muskler och spände armarna för varandra, så gulliga   



Igår var jag & mamma på spinning och sedan följde hon med hem till oss för att passa Viggo + den sovande Rasmus medan jag hade tvättstugan. Martin skulle ut en sväng med jobbet och jag ville helst inte skjuta på tvättiden då vi hade massa tvätt! 

Jag vågar inte lämna barnen som sover och gå ner till tvättstugan även då det bara är hissen ner och sedan några dörrar bort. När de blir större så är det en annan sak, när man kan tala om för dem att man ska tvätta och att utifall de vaknar så behöver de inte bli rädda.


Jonas kom också förbi och vi fikade te o mackor. Vi satt och surrade till strax efter 23 tiden då jag hämtat tvätten och de for hem. Martin kom hem strax efter det   



Rasmus har fått utslag under armarna och ett stort utslag på låret. Han har ingen feber så jag gissar på att det är nässelutslag. Läste att det kan beror på många saker som t ex kyla el allergi. Det kliar så jag har smort in med salubrinsalva för att lindra det så får vi se hur det utvecklas. Vi har ingen kortisonsalva hemma, annars ska ju det också vara bra.


Imorgon ska Viggo på besiktning igen, vi ska dit på eftermiddagen så Rasmus får följa med. Hoppas på att utslagen är bättre imorgon, kliar det för mycket så får han nog vara hemma ifrån dagis. 



Nu är det dags att sova, allt för sent som vanligt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Ovido - Quiz & Flashcards