Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Anna - 17 oktober 2010 22:52


Idag ringde de från Birsta gardincenter och sa att min gardin till vardagsrummet var klar    


 


Martin, Jonas, & Rasmus skulle ha bilen så jag fick låna mamma & Henriks bil för att hämta den. Jag for även förbi Bauhaus och handlade foglister till upphängningen. Viggo han fick vara kvar och "prata" med sin mormor + man   



Från och med imorgon så kommer Rasmus att få vara ett par timmar hos mamma & Henrik varje måndag efter lunch. Han är så social och vill så gärna "åka iväg o hälsa på". Han tycker det är lite tråkigt att vara med mig & Viggo så mycket som han är även fast vi hittar på saker. 



Rasmus går ju 9-14 tisdag-torsdag på dagis och är hemma med mig & Viggo måndag o fredag så det passar ju jättefint att han får umgås med dem samt komma iväg lite och slippa oss litegrann..  


Jag vet hur GLAD han kommer att bli och det gör mig också SÅ glad   



Martin har somnat i soffan så jag måsta väcka honom nu för vi ska ta reda på lite älgkött som han fått idag. Martin som har jagat i 2 dagar nu sköt ingen älg själv men fick av sin kompis som lyckades få tag på en    Ska bli gott med lite älgkött + potatis, sås & gele här framöver!



Snart dags att sova oxå..

Av Anna - 17 oktober 2010 14:05


  



Vita kissen är Rasmus "bästa kompis"    Den ska alltid vara med när han ska sova och den ska även för det mesta följa med när vi åker bort någonstans. Den får där i mot ALDRIG följa med till dagis för "då kommer andra barnen ta han"! Tydligen är den (enligt Rasmus) en mycket eftertraktad kissekatt, men det är klart VEM vill inte ha en smutsvit, sliten och tovig mjukiskatt?   

Av Anna - 17 oktober 2010 09:15


Viggo i sin nya mjukisdress som han fått från pappa (morfar) & Ingrid    Den är i plysch och är så mjukt och skön! Viggo har nu storlek 62 så nu passar den perfekt!



  


Jättehärlig färg är det också!

Ovido - Quiz & Flashcards