Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Anna - 5 oktober 2010 22:45


Idag när Martin kom hem vid 19-tiden så stack jag iväg en sväng till Birsta. Rasmus har varit trotsig och Viggo har varit ovanligt grinig idag så det var skönt att "lufta öronen" en stund! Köra lite bil, lyssna på hög musik och sedan ha en timme i Birsta + en stund på ICA MAXI var vad jag behövde för att känna mig lite piggare och gladare   


Martins mamma kom på besök medan jag var borta så Martin fick lite hjälp att passa Viggo när Rasmus skulle nattas och jag hann även träffa henne ett par minuter innan hon skulle åka hem igen. Rasmus hade bland annat hunnit med att repa väggen i datarummet, kastat vindruvor + levt rövare och väckt sin lillebror medan jag var borta. Han är precis som Emil i Lönneberga, hittar på MASSA hyss men är ändå snäll och har ett gott hjärta   


En timme är inte mycket när man ska handla (inte om man är tjej i alla fall   ) men jag hann i alla fall inhandla några par strumpor och fingervantar till Rasmus och även strumpor till Viggo. En väggklocka, nya lampskärmar och hårsnoddar till mig.


Har letat länge efter en vägklocka med vit ram som jag vill ha, men det har gått trögt eftersom jag är rätt kräsen på vissa saker. Såg en på Butik Annelies hemsida men tyvärr så var den slutsåld när jag kom dit och de skulle inte få in fler. Mitt andrahandsval var en klocka med brunsvart ram på Åhléns och den har jag nu köpt. Jag blev verkligen jättenöjd, den passade perfekt!



Lite gammaldags ser den ut, precis som jag gillar..


  


På den här bilden syns även en av lampskärmarna från IKEA..  

Köpte tre stycken. En till vardagsrummet och en till vårt sovrum också.



Har under dagen idag försökt få tag på min syster Elin för att höra om hon är ledig imorgon, men varken hon eller hennes man behagar svara   , så Elin om du läser detta (troligtvis imorgon) så ring mig! De har ju inget hemnummer just nu då de bort hos en kompis medan de väntar på att få flytta in i nya huset, spännande...



Viggo har ju somnat jättetidigt ikväll (ca 20.30 ) så man får nog ta och lägga sig snart eftersom han lär vakna inatt och vill äta, kanske till och med 2 gånger.


Martin vill i alla fall först visa mig bilder på den där datorn som han är så förtjust i så jag ska vara en snäll flickvän och göra det nu   , men sedan är det Go natt för mig..









Ovido - Quiz & Flashcards