Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Anna - 10 oktober 2010 23:12




Mamma,Henrik och Johan kom över till oss nu i eftermiddag och Henrik och Johan hjälpte Martin att sätta upp spegeln. Det vart jättefint! Svårt att visa på bild eftersom jag inte kan få med hela sovrummet på bild, men det ser MYCKET bra ut i verkligheten   


Vi fikade bulla & kaffe innan de skulle skjutsa Johan in till stan.


Idag så fick jag sova en stund extra eftersom jag varit på tjejmiddag igår men jag är rätt morgonpigg så jag har svårt att sova allt för länge. Jag var upp en sväng vid 8 när barnen vaknade och sedan vilade/sov jag till 10. Martin for iväg till skjutbanan ett par timmar efter lunch och sedan innan middagen så var vi ute och gungade + åkte rutschkana. Känner mig lite mör i rumpan efter allt  åkande   


Tjejmiddagen hos Maggi igår var supertrevlig med gooood mat! Det är så kul att träffa allihopa!


Tack så mycket för allt Maggi   



Nästa gång är det hos mig!



I fredags så hade vi bilen så jag Rasmus o Viggo for in till Kulturmagasinet där vi åt lunch och lekte. Tänkte nog skicka Martin med bussen imorgon och sedan ta bilen och hitta på något med pojkarna. Får se vad det blir beroende på väder..


Rasmus är så vild och busig (trotsig   ) hela tiden så det är skönt för både honom och mig att åka iväg de dagar han inte går på dagis. Han behöver utlopp för sin enorma energi och det behöver inte alltid vara att springa och hoppa utan det hjälper mycket att bara hitta på saker utanför hemmet. 


Natten till idag hade vi inbrott i bilen och de tog Rasmus fina bilbarnstol för 3000kr    Vi har som tur är en extra som tillhör Martins mamma, men det känns SÅ tråkigt att det finns så ruttna människor! Vi lär väl få ut en ny på försäkringen hoppas jag med man måste ju ändå betala självrisken. Vet ej heller om vi vill ha en som är stationär i bilen innan vi fått garageplats då vi om vi har otur blir av med den också..


Vi har stått i kö till en garageplats sedan vi flyttat in men vi var i maj nr 5 i kön så det lär ju ta ett tag tyvärr. Martin ska ringa och kolla hur vi ligger till..



Nu ska jag kika runt på lite inredningsbutiker på nätet så jag blir på bra humör igen! Ska ju beställa en brödburk + lite annat från trend4 you, mycket fint finns det där   






Ovido - Quiz & Flashcards