Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Anna - 7 oktober 2010 22:41

Idag var vi till IKEA igen    Jag hämtade upp Rasmus lite tidigare från dagis och så tog vi bilen ut och mötte upp mamma & Henrik (Martin tog bussen imorse). Jag har länge tänkt att köpa en spegel och nu hade jag faktisk råd denna månad, och det var tur eftersom den skulle "Utgå inom kort" och det fanns idag bara fyra stycken kvar.


Fick hjälp att lasta in spegeln i bilen och nu ligger den där och väntar på att Martin ska bära in den. Tror det kommer att bli jättefint när den kommer upp på väggen i sovrummet. Jag gillar verkligen att ha stora speglar på väggen, då rummet känns så mycket större och om de har fin ram så känns det även som en tavla liksom  



vi har ju både en stor i hallen och en ovanför soffan..


 


 

..och snart kommer även en stor silverfärgad spegel som sagt finnas på väggen i sovrummet. Ska försöka få Martin att sätta upp den imorgon så jag kan visa vad fint det blev!   


Ikväll var det bråttom att natta Rasmus samt bada Viggo och få han att vara lugn och fin i soffan med oss. Det var nämligen säsongspremiär av Lyxfällan, mitt favoritprogram! Jag for ner på Coop och handlade lite gotta för det måste man ju ha. När jag kom hem så var det 10 minuter kvar så jag hann precis fixa iordning allt + tända ljusen innan det började. Charlie & Mattias har tyvärr slutat med de nya killarna Magnus & Patrick var riktig bra så jag sörjer inte allt för mycket   

Från och med nu så är alltså mina torsdagkvällar uppbokade i soffan framför TV:n!


Nästa vecka ska jag och mamma börja på spinning. Ska börja lite försiktigt med 1 dag i veckan för att se hur det går. Jag mådde bara hur bra som helst efter Viggos födelse så det kändes som jag skulle kunnat börja träna dagen efter, men det kan man ju såklart inte.

Man kan nog bli väldigt lurad till att ta i för hårt när man egentligen ska vila upp kroppen som är mer påverkad än vad man känner.

Vi har i alla fall varit ute på promenader sedan Viggo var 2 veckor och det har känts så skönt för kroppen då jag får ont av att sitta still för mycket. Jag hoppas att min nacke och armar kan bli bättre av spinningen. Förra gången jag tränade så blev jag mycket bättre, då jag hade ont i nacken pga att jag stod i kassan och "jobbade framåt" med händerna hela tiden.


Ska bli så skönt att komma igång och så kul att komma iväg utan mina fina killar, men med mamma en kväll i veckan   


Nu ska Martin få ta över datorn här och jag ska gå och duscha i varmvatten för att mjuka upp nacke o armar. Snart sovtajm!

Av Anna - 7 oktober 2010 00:31

 Kom på att idag fick Rasmus sin första puss (som jag har sett förstås) av en flicka    


Tre av barnen på Rasmus dagis stod och pratade med honom när vi skulle gå hem och då går den söta lilla tjejen fram och ger Rasmus först en stor kram och säger -Hejdå Rasmus, ses imorn!, och sedan får han en jättepuss på kinden, så gulligt..   

Ovido - Quiz & Flashcards