Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

helgen

Av Anna - 24 oktober 2010 22:35


Tyvärr blev alla våra planer för helgen inställda då Viggo blev sjuk. Lillstackaren var snorig, hostig och hade feber. Jobbigt när så små barn är sjuka!


Rasmus var knappt förkyld under sitt första år men då han började dagis så var det mycket vabbande i början istället. Nu när man har syskon så märker man vad lätt det dras med virus och bakterier från dagis hem till den lille. Det går ju heller inte att skydda dem från allt även då man tvättar händerna ofta både på sig själv och Rasmus. Barn har ju ett "skydd" mot vissa sjukdomar de första 6 månaderna men tyvärr gäller det ju långt ifrån allting.


Igår lördag så for i alla fall Martin & Rasmus iväg till Robert Elin & Minna och åttjockpannkaka medan jag var hemma och tog hand om lille sjuklingen. Sedan for det en sväng till mamma & Henrik för Jonas hade kommit hem från Stockholm där han köpt ny bil.


Idag har Viggo varit mycket bättre och bara haft lite feber och jag hoppas att det håller i sig! Han har varit glad och pigg hela dagen och sovit en lång stund i min famn medan jag såg på en film. Martin for iväg på skjutbanan en sväng och Rasmus fick komma till Minna en stund idag med. Robert krattade löv och de hade tydligen haft jättekul och kastat sig i lövhögarna    När Martin kom för att hämta honom så grinade han och ville INTE komma hem!


Nu ikväll så kom Jonas + mamma & Henrik förbi på te/kaffe o mackor. Jag hade även fixat en chokladbollsdeg som Martin & Rasmus rullade bollar av till fikat. Rasmus skulle som vanligt äta pärlsocker, men vi hade koll så det inte blev allt för mycket   


Jonas har som sagt köpt en ny bil,en Volvo S80 automat och jag fick provköra den ikväll. Hur härlig som helst att köra och med sköna skinsäten. Längtar till vi kan köpa ny bil. Det blir med alla säkerhet en automat då för det vill vi båda ha!


Viggo har nu somnat för natten och jag är verkligen jättetrött! Är sugen på att se något på laptopen i sängen och ska höra om Martin vill desamma   



I fredags kom mitt "väggord" som jag beställt så jag ska se om det blir någon tid till att sätta upp det imorgon. Det är ju måndag imorgon och då ska ju Rasmus vara en stund med mamma så då ska jag nog hitta tiden.



  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Ovido - Quiz & Flashcards