Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Äntligen fredag!

Av Anna - 22 oktober 2010 22:24


Idag for jag Rasmus & Viggo till Birsta. Vi gick på Mc Donalds och sedan runt i olika affärer och tittade. Rasmus var otroligt lugn till en början måste jag säga, sedan innan hemgång så vart det en "insident" gälland en ballong och hela Birsta City fick se vilket humör den pojken har    Rasmus har haft en "trotsålder" eller vad man ska kalla de som redan började vid 1,5 års ålder och som fortfarande är igång. Jag kommer ihåg att i början så skämdes jag lite när han satte igång att skrika, kasta sig, klösa, bitas & slåss när man var och handlade men nu bryr jag mig inte alls! Han är tjurig men det är jag också och till slut lugnar han sig även om det ibland kan ta lång tid. Han är så otroligt snäll, fin och social kille men med ett humör som får jorden att skaka, jag undrar vem han har ärvt det ifrån..  




Rasmus fick själv välja en tröja och ett par strumpor idag så det vart dessa från Lindex:


  


  


Rasmus gillar kläder och det är kul, även om det ibland är jobbigt då han vägrar ta på sig vissa saker, dock brukar det funka bra om man säger att han fått dem från t ex Tomten, Emil, Teo, eller Minna    Favoriterna är just nu Spindelmannen, Bamse, Barbapappa, Mumintrollet & Bilar (alla sorter men helst Blixten Mc Queen) såklart!


Det är mycket prat och julafton, tomten och julklappar här hemma just nu. Rasmus väntar och längtar och tror att tomten kommer så fort snön kommer. Jag försöker förklara så gott det går, men vi får se hur det går och hur mycket tjat det blir innan julafton väl kommer..    Han önskar sig mest en röd "mammas bil" alltså en röd volvo 745. Vart får man tag på en sådan? Det är så kul att han kallar vår bil för "mammas bil" men det kan ju beror på att Martin kör lite olika bilar i jobben han har.



Jag köpte även en liten "present" till mig själv idag. Utnyttjade lite rabatt på Åhléns och skaffade mig en parfym som jag velat haft ett tag.



  



Luktar mumsigt kan jag säga!   



Vi har hela denna helg uppbokad och det är kul tycker jag. Imorgon ska vi till Elin, Robert & Minna och på söndag så hälar vi på Sussi o family i Matfors. Roligt ska det bli!



Nu ska jag röja lite i köket och sedan sova..


 
 
eMMa

eMMa

23 oktober 2010 08:47

Svarar både här och i din blogg!
Dom hade det erbjudandet i torsdags + fredags iaf, så jag tycker dom borde ha det veckan ut kanske? Plus att dom har HALVA REApriset på alla reakläder, men det var inte å mycket snyggt där.. men jag var iofs bara i stan också! :P

Kappahl har fått in massa fina kläder, och kvaliteten är helt annorlunda än t.ex H&M :)

http://www.emmadeckmar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Ovido - Quiz & Flashcards