Alla inlägg den 9 december 2010

Av Anna - 9 december 2010 23:52


Nu är några julklappar beställda till pojkarna   




Till RASMUS:


  






  


Till VIGGO:


  






  




På lördag ska jag & Martin handla lite leksaker till dem och sen är det bara att slå in allt! Kul det ska bli   


Det har blivit mycket inredninggrejer i julklapp nu, men jag vill ju få rummen klara så fort som möjligt. Skönt att ha det mesta till Viggos rum inhandlat också så det bara är att "hä upp" allt när vi är klara   

Av Anna - 9 december 2010 09:51

Igår tog jag min sista tablett mot halsflussen. Skönt att det är över och jag hoppas nu på att det inte tar om, som det kan göra ibland.


Jag är extremt trött nu efter jag varit sjuk vilket ju är fullt naturligt eftersom kroppen ska återhämta sig igen. När man har småbarn så finns det ju inte samma tid att vila heller som för dem som inte har det. Ett par dagar till sen så är jag nog mitt vanliga pigga jag igen!


Ibland brukar jag och Martin prata om hur det var förut och hur livet ändras när man får barn. Var man sjuk förut, ja då kunde man ligga i soffan eller sängen och VARA sjuk men nu går inte det.


Samma sak med att vara spontan och kunna sticka iväg på saker går ju inte alls på samma sätt. Det krävs ju en helt annan typ av planering av allt och det är tur att jag gillar att planera för det är ju inte Martins starka sida tyvärr    Dock funkar det bra som vi har det. Jag sköter i stort sätt allt här hemma (matlagning, bakning, städning, tvätt, handling, diskning mm) och Martin jobbar, fixar med bilen + tyngre grejer som behöver göras. Barnen är det ju jag som har hela dagarna men Martin hjälper till med badning och nattning på kvällarna samt de helgdagar han inte behöver jobba så hjälps vi såklart åt om den andra vill hitta på något (tex. jakt, tjejmiddagar mm)  eller så hittar vi på saker tillsammans.


Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på hur andra familjer har det och hur de delar upp sina sysslor för alla är olika och orkar olika mycket. Jag är en person som orkar väldigt mycket och därför så tar jag mer ansvar hemma än Martin. Martin jobbar ju även som sagt väldigt mycket så han blir trött av det. Han klarar heller inte av sömnbrist som jag gör och han kan inte "skynda sig". I andra familjer så kan det vara kvinnan som inte orkar och som måste vila mycket och det är INTE fel tycker jag. Många jämför sig med andra och känner sig otillräckliga men man ska inte lägga ribban högre än att man orkar hoppa över då blir man bara besviken, så gör inte det!   


Sen tycker jag att man ska klaga om man känner sig trött och less, för det gör man! Jag brukar säga till Martin -Idag har det varit en SKITDAG här hemma! Jag är trött och less på skrikiga barn och jag känner att jag vill "säga upp mig" från att vara mamma! Då kan man kramas och så känns det mycket bättre    De flesta dagar fungerar superbra hemma men sen har vi ju de där dagarna som de flesta föräldrar känner till, då man bara vill låsa in sig och dra ett täcke över huvudet!


Vi får se vad det blir för dag idag, men det känns om en bra dag! Viggo sover, Rasmus är på dagis och jag ska ta och duscha + tvätta mitt smutsiga hår *härligt*



Ha en fin dag   

Av Anna - 9 december 2010 09:47

Idag är ingen vanligt dag, för idag är Viggos 4 månaders dag!


  


kRaM & pUsS på dig lillgubben   








Av Anna - 9 december 2010 09:42


Snart kommer denna fina kamera hem till mig    Det kommer att blir så mycket roligare när jag kan lägga ut bilder i bloggen! 



Tack snälla Martin   

Ovido - Quiz & Flashcards