Alla inlägg den 15 december 2010

Av Anna - 15 december 2010 13:19

Här hemma är vi förkylda hela bunten. Martin måste dock jobba ändå, så är det ju när man har eget. I mars lugnar det ner sig lite för dem men igår jobbade han från morgon till 18 på kvällen, kom hem och åt middag + umgicks med oss en timme. Sedan for han tillbaka och jobbade till klockan ett på natten. I morse for han igen före åtta för att lämna in en trasig hyrbil som installatörerna skulle ha idag. Idag skulle han nog hinna komma hem i bra tid i alla fall. 


Det är jobbigt att vi alltid har så mycket! Martin har massa jobb och jag har massa jobb hemma. Man hinner ju aldrig med någonting och det är stressigt nästan jämt, särskilt nu innan jul. Jag önskar att jag någon gång kunde få ha "tråkigt" för det skulle ju inte vara tråkigt för mig    Jag skulle njuta i fulla drag! 


Nu till helgen åker Martin på jobb från lördag till måndag, men i mellandagarna så kan han förhoppningsvis vara ledig och då ska vi försöka fixa barnvakt så vi hinner göra klart Viggos rum. Vad jag tjatar och Viggos rum, hihi! MEN jag vill ju ha klart det, helst igår..    


Paket med grejer som jag beställt till julklappar från barnens farmor har kommit. Less blev jag när de skickat HELT FEL! Jag eller Martin ska försöka hinna ringa dem idag, men de lär ju inte hinna få tillbaka dessa och skicka det rätta grejerna innan jul *suck*


Nu på morgonen har vi tagit julkort. Det vart väl inte 100 procent bra då barnen är så förkylda. Stackars Rasmus ser jättetrött ut på sina fina ögon och Viggo höll på att somna i på fällen, men nu är de i alla fall inskickade och jag hoppas det hinner komma i tid!



Lite bus blev det trots snor och host..   


  


Nya kameran är bra, men jag måste köpa ett nytt minneskort idag för det gamla passar inte. Som tur är så fanns det bra med internminne så jag kunde ta julkort i alla fall.



Nu ska Viggo få lite mat och sedan ska jag städa upp lite här hemma och fundera ut någon middag till oss.



  




Ovido - Quiz & Flashcards