Alla inlägg den 12 december 2010

Av Anna - 12 december 2010 22:27

Idag har Viggo smakat banangröt för första gången! Han verkade gilla det och ville ha mer, även om han inte riktigt fattade på en gång hur han skulle äta den   

Viggo tyckte att det var jättespännande, han skrattade och viftade med armar och ben! Imorgon ska han få smaka mer..



Ramsus är snorig, hostig och har lite feber. Imorgon är han ju ledig från dagis men klockan 17 ska de ha luciafirande utomhus och har han ingen feber så ska han självklart få vara med! Han ska få vara stjärngosse    



Idag har jag varit i Fränsta och hjälp min bror att städa. Martin var hemma med killarna. När jag kom hem så for vi iväg en sväng och handlade för det fattades papper till julklapparna. Jag har slagit in Rasmus och Viggos julklappar i två olika sorters julpapper så det ska bli lätt att skilja på dem utan att behöva titta på varenda juletikett.


Igår kom mamma hit och var barnvakt till barnen medan jag & Martin for och handlade julklappar. Rasmus hade vi inte kunnat ha med då vi handlade för han förstår ju allt för mycket och man vill ju inte att han ska få se sina julklappar i förväg! Skönt var det även att slippa ha med Viggo för det var MYCKET folk överallt och han hade det så mycket bättre hemma med mormor   


Ja, nu är nästan alla julklappar inhandlade och det känns skönt! Några smågrejer till bara och sedan är vi nöjda! Vi (jag & Martin) köper som vanligt ingenting till varandra då vi har bestämt sedan ett X antal år tillbaka att vi hellre ordnar barnvakt och gör saker tillsammans än att köpa onödiga grejer till varandra. Ingen av oss gillar att ha MASSA saker utan vi köper det vi verkligen behöver när vi behöver det så att säga   


Vi syskon köper heller ingeting till varandra och inte heller min mamma + man och min pappa + fru utan vi köper till våra egna barn och barnens mormor och morfar köper enbart till sina barnbarn. På detta sätt så slipper tomten få ryggskott när han ska bära säcken hem till oss och vår släkt *hihi* 


Nu ska jag strax gå och sova. Natten som var så sov jag så dåligt för jag hade ätit pannkaka på kvällen och banankaka på dagen och det mår min mage inte alls bra av. Jag klev upp två gånger och tog Samarin men det hjälpte inte, så idag köpte jag Actimel och det fungerade jättebra! Nu är min mage lugn och jag ska försöka att vara lite snällare med den i fortsättningen..


Om ett par dagar så kommer nog min kamera, längtar!



Go natt på er   


Ovido - Quiz & Flashcards