Alla inlägg den 16 december 2010

Av Anna - 16 december 2010 22:30

Rasmus som varit fri från feber sedan igår morse fick härja på dagis idag. När jag kom för att hämta honom vid 14 så såg jag bara ett streck som for hit och dit och kastade sig på kuddarna bland de andra barnen. Han var SÅ glad min älskling, och det förstår jag efter att ha varit hemma flera dagar och varit sjuk tillsammans med sin snorige bror och sin mamma med halsont.


Jag är så glad för att han trivs så bra på dagis och att han har så många kompisar.


På dagarna så känner jag knappt av att jag har ont i halsen men nu på kvällen så kan jag knappt svälja. Ingen feber har jag i alla fall så det är nog bara en förkylning och inte halsflussen som tagit om..


Imorgon åker Martin & Basse på 3GIS resa och blir borta till söndag natt. Det ska bli bra med extrapengar, för det går ju åt mycket till julklappar, renovering och Rasmus kommande födelsedag. Hoppas bara på att Martin slipper bli sämre nu på resan. Natten till idag så hade han feber och halsont, men idag så har han i alla fall sluppit febern skönt nog och han mår rätt okej förutom halsen. Han kan ju inte vara sjuk som läget är nu, och inte jag heller för den delen.


Rasmus kommer att få ha kul i helgen i alla fall. Minna ska komma hit på lördag och på söndag ska Rasmus få hälsa på henne en stund. Vi ska även försöka vara ute och åka lite pulka om inte jag & Viggo blir sämre i förkylningen. Jag har även pepparkaksdeg kvar så vi kan baka   


Allt ordnade sig med grejerna jag beställt till julklappar. De skickar de rätta grejerna på en gång så de hinner komma före julafton och så får jag en retursedel så jag kan skicka tillbaka de felande paketen. Skönt att det ordnade sig!


Idag har Viggo fått smaka både banangröt (igen) och även plommonpure. Han tyckte det var jättegott och sög på maten. Han är så glad och snäll lillgubben och han verkar trivas bra med livet    


  


Ikväll har vi även varit ute en sväng till Birsta igen. Jag lämnade tillbaka kläder + sökte en klocka till hemmet som jag ville ha, men den kommer inte in fören efter jul så jag får hänga på låset då    Efter det så handlade jag lite grejer vi behövde på COOP, bland annat en nytt moppset som man inte får ryggskott av för att skaftet är för kort!


Rasmus som somnade i bilen, vaknade när vi kom hem och fick välling. Martin bar sedan upp honom och vi såg sista LYXFÄLLAN för säsongen. Till sällskap förutom massa gotta så hade vi en busig Viggo som var överlycklig över att slippa sova   


NU ligger han dock utslagen i vagnen och vi ska snart ta hissen upp med honom. Det ska bli så skönt att sova snart och hoppas på att förkylningen släpper så fort som möjligt..


Natti natt!


Ovido - Quiz & Flashcards