Alla inlägg den 1 december 2010

Av Anna - 1 december 2010 20:50

Min snälla mamma skjutsade mig till vårdcentralen idag då jag fortfarande hade hög feber och ont i halsen. Halsfluss är det, precis vad jag misstänkte. Jag har ju haft det många gånger förut så jag vet ju att jag inte brukar ha så hög feber (upp till 40 grader) som jag hade om det "bara" är ett virus i halsen. Jag har även varit väldigt yr av feber och troligtvis även vätskebrist även fast jag försökt dricka vatten.


Nu har jag fått Kåvepenin som jag ska äta 3 ggr om dagen i 7 dagar tror jag att det var. Jag hade egentligen tänkt vänta till imorgon med att ringa VC eftersom Martin kommer hem inatt, men nu känns det SÅ SKÖNT att ha det gjort   



Det har varit jobbigt att vara hemma ensam med båda pojkarna nu när jag varit så dålig. Det har ändå fungerat förvånandsvärt bra tycker jag och jag märker att man orkar mer än vad man tror faktiskt! Dock är man ju inte Superman så dessa 4 dagar har tagit rätt hårt på kroppen, men inatt så kommer Martin hem och då ska jag få vila   


Ja, det är tur Rasmus gillar laxbullar på burk, blodpudding och pannkaka från frysen för någon avancerad matlagning orkar man inte med när man är sjuk. Å vad glad jag var för att ha denna lättsamma mat hemma!   


Nu sitter jag och väntar på att Viggo ska somna in i sin vagn så jag kan få sova jag med. Har även lyckats klämt i mig en macka och en bulle även om det inte var det lättaste.



Längtar efter en alvedon, nattlinnet och SÄNGEN..


Ovido - Quiz & Flashcards