Alla inlägg den 5 december 2010

Av Anna - 5 december 2010 21:28


Nu är det dags att skriva lite igen! Halsflussen tog inte kål på mig, utan jag har bara haft SÅ fullt upp så jag har inte hunnit sätta mig så pass länge det behövs för att skriva ner något här i bloggen   


Här kommer en snabbresumé av de dagar som varit:



Torsdag: Martin kom hem vid 02 på morgonen och Rasmus som legat vaken nästan en timme och väntat i vår säng blev jätteglad    Viggo vaknade i samma veva för att äta och sedan ville inget av barnen somna fören vid 04 så TRÖTTA föräldrar var vi när de sedan vaknade vid 07 igen på morgonen.


Martin lämnade Rasmus på dagis och sedan handlade vi lite grejer jag behövde. Jag var ju fortfarande väldigt dålig, men det var skönt att komma ut en liten stund.


Klockan 13 så hade jag föräldrasamtal för Rasmus (mitt första) Martin hade pratat med "fröken" på morgonen och hon tycket det var okej att jag kom eftersom jag ätit  antibiotika under nästan 2 dagar. Sedan sitter man ju inte i knä på varandra precis   


Detta är Rasmus på dagis:


* MYCKET busig & aktiv, men glad, snäll och rolig.

* Väldigt social och tar utan några som helst problem kontakt med alla nya barn      och personal.

* Ovanligt duktig att prata för sin ålder och har ett stort ordförråd.

* Lär sig sånger och sagor mycket snabbt.

* Kan knuffas (men inte mindre barn). River eller bits inte. Då han knuffas så "gör det ingenting" säger han, men då han blir knuffad (även bara petad hårt på) så gråts det STORA krokodiltårar.

*Kan mycket själv, men då det kommer någon vikarie så "kan han ingenting", tycker om att bli servad!

* Tjejernas favorit. Umgås mest med tjejer för han vill bli pussad & kramad på  samt bli ompysslad.

* Favoritleksaker: BILAR, bara bilar!

* Favoritfärg: Grönt. Allt grönt ska han ha, pennor, bilar, pulka mm.

* Vill ha mycket uppmärksamhet hela tiden, inte leka själv.

* Smiter ifrån städningen. Så fort han hör ordet städning så springer han iväg,  skyndar sig att ta en bil och leker&leker så han ska se VÄLDIGT upptagen ut.

* Äter all mat med stor aptit!



Detta var vad jag kom ihåg från mötet. Ja, det är min Rasmus det. Samma hemma som på dagis   En väldigt fin pojke enligt personalen (och det tycker även mamma Anna)   


När jag kom hem så fort Martin till jobbet och jag fortsatte med det jag och barnen for ett par timmar till mamma. På kvällen så handlade vi mat och sedan såg vi LYXFÄLLAN hemma med bror Jonas som kom förbi.


Fredag: Martin hade mycket att göra på jobbet så han fort rätt tidigt. Jag mådde lite bättre och hade bokat tvättstugan. Två stora IKEA kassar blev tvättade och Rasmus hjälpte till att lasta i och ut tvättmaskinerna.


Vid 18 tiden så hämtade Martin upp mig och pojkarna för vi skulle på julfest med Martins jobb. Vi tog även med oss Minna. Det var även fler barn på festen och de hade SÅ kul tillsammans! Spring, spring & spring osså godis blev det för dem kan jag säga   


Lördag: Martin träffade de andra i bolaget för att diskutera lite grejs och sedan när han kom hem så skjutsade han mig på tjejmiddag hos Eva. En rolig kväll med mumsig mat och en underbar efterrätt blev det!


Söndag: Idag har vi haft strömavbrott femtioelva gånger och jag har vikt tvätt, bytt sängkläder och städat. Vid 13 så kom Martins mamma och stannade hos oss till kvällen. Vi har ätit, fikat och surrat.


Halsen blir bättre och bättre för varje dag och nu gör det bara lite ont när jag sväljer *heja Kåvepeninet*, så snart ni är jag frisk!   


Ovido - Quiz & Flashcards