Direktlänk till inlägg 30 september 2010

overall

Av Anna - 30 september 2010 23:31

Sitter och funderar på vad Rasmus ska få för overall nu till vintern? Förra året så köpte vi Coops som fick Bäst i test 2009 och den funkade jättebra!


Detta år så var det en av Didrikssons overaller som blivit Bäst i test 2010 och den är även väldigt fin tycker jag   



Den ser dock väldigt "långsmal" ut så jag vet inte riktigt om den skulle passa så bra på Rasmus, men det skadar inte att åka och prova. Ska även kolla in hur Coops overall ser ut, den kom 3:a detta år.


Rasmus gillar inte alls att prova kläder. Förra året så stortjöt han sig igenom overallprovningen och då provade vi bara en. Han kastade sig även bakåt av ilska så han slog huvudet i stengolvet, men som tur var så var vi snabba med att fånga upp honom så slaget mot huvudet blev inte så hårt. I år är han ju större och förståndigare hoppas jag!


Viggo vet jag inte riktig vad jag ska hitta på till. Han kommer att vara mellan 4-7 månader under vintern. Han behöver ju inte någon "superoverall" då han troligtvis inte kommer att sitta/ligga i snön, men gärna en som är varm så han kan vara ute i alla fall..


Vi fick tips förra året om att köpa Vikings vinterstövlar till Rasmus och de är verkligen jättebra! Han var aldrig blöt eller kall om fötterna även då han varit ute läänge på dagis   Dessa kommer vi garanterat att köpa i år med.


Vi fick ett litet bidrag till vinterkläder för Rasmus av Martins SNÄLLA mamma och det känns ju fint eftersom man inte är gjord av pengar (som de flesta människor). Vi skulle såklart haft råd att köpa bra kläder till Rasmus ändå då vi faktiskt är bra på att prioritera här hemma, MEN ett bidrag är alltid välkommet såklart ..  



Middagen ikväll var jättetrevlig och jag vill TACKA mamma & Henrik för att de ställde upp och hjälpte till! Barnens farmor var väldigt glad för sin födelsedagskväll.


Imorgon ska jag nog ta och "låna" våran bil igen. Rasmus är ledig från dagis så jag tänkte åka och hitta på något med barnen, får se vad det blir..


Nu ska jag strax försöka komma i säng så att jag orkar med att vara en glad mamma med mycket tålamod imorgon..  




 
 
eMMa

eMMa

1 oktober 2010 18:02

Synd att inte Rasmus har ROSA ;) Jag har ju Nellies overall från förra året, en didrikson :P

http://www.emmadeckmar.se

Anna

28 oktober 2010 12:02

Han skulle nog vara söt i ROSA;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Ovido - Quiz & Flashcards