Alla inlägg den 17 september 2010

Av Anna - 17 september 2010 23:24

Jag tror att en av Sveriges trevligaste kvinnor jobbar på kommunen där vi bor! Hon var så glad och rolig samt pratade massor med Rasmus, som vad med när vi skulle skriva på faderskapet för Viggo. Fram för fler sånna människor!   


Efter vi var klara så for vi till mamma & Henrik som lovat passa Viggo medan vi åt lunch på stan med Rasmus. Han är ju lite förkyld och så tycker han ju att det är så spännande med dem! När vi kom dit så ville Rasmus också stanna kvar och det hjälpte inte alls att locka med hamburgare som han skulle få, så barnens snälla mormor & man erbjöd sig även att passa Rasmus.  


Jag & Martin for och hämtade upp Alex som också vill hänga på. Det vart asiatisk- och sushi buffé (min favorit) eftersom jag älskar sushi. Skulle kunna äta där flera dagar i veckan om det inte var så dyrt..


Efter lunchen så for jag till mamma och stannade där tills det var dags att hämta Martin på jobbet. Vi köpte sedan snabb och enkel middag (korv o bröd) som vi åt hos mamma.


Viggo har "pratat o pratat" hemma hos dem. Ögonen blir som stora klot och han låter -aooo aooo, så gulligt!


Tack mamma & Henrik för att ni är så snälla och ställer upp  



Imorgon ska jag på kvinnofrukost med mamma kl 9 (Viggo följer också med) sedan ska vi storhandla och fixa lite här hemma i lägenheten. 


Nu är det sovdags!


Av Anna - 17 september 2010 00:18

Viggo är svårsomnad ikväll. Han har legat och småklagat i vagnen men inte skrikit så han har fått ligga kvar och vara butter. Han har ju faktiskt inte haft något att klaga på då han var nybadad, hade torr blöja och var proppmätt samt hade slöat till på mig och stulit värme.   Nu verkar han i alla fall ha insett att han har det bra och somnat så jag ska strax lägga mig jag också. Viggo är lite snorig och jag känner mig inte helt bra jag heller så det kan ju vara så att vi fått en lättare variant av förkylningen Rasmus hade. Det verkar dock ha gått över väldigt fort då Rasmus knappt hostar alls och bara snorar litegranna..


Idag hade Rasmus varit i skogen med dagis trots ösregnandet som varit här. Kul att de inte ställer in utflykterna pga regn då barnen ju inte bryr sig ett dugg om dåligt väder   


Viggo har blivit så intresserad av omvärlden och han tittar och tittar på allt tills han blir så trött att han antingen somnar eller blir ledsen av trötthet.


Imorgon ska vi till kommunhuset här i Timrå där Martin ska skriva på papper på att han är far till Viggo och ska ta sitt ansvar för den lille pojken. När vi skrev på papperen för Rasmus så var det två vittnen med och de kändes så gravallvarliga så man nästan började fnissa. 


Go natt på er!


Våra fina prinsar..

  

Rasmus koncentrerar sig på barnprogrammet och sitter still för en gångs skull   




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards