Direktlänk till inlägg 23 september 2010

läkarundersökning

Av Anna - 23 september 2010 23:38


Idag var Viggo kallad till läkarundersökning + vägning och mätning. Rasmus som slutade 14 fick också följa med eftersom vi hade tid 15.15. 


Vi promenerade ner till centrum och han precis fram innan världens regnskur kom över oss!


Som tur var fanns det massa leksaker på BVC som Rasmus kunde leka med, då vi var lite tidiga. Viggo som varit vaken i stor sätt hela förmiddagen slöade i min famn medan jag läste tidningar. När det var våran tur så passade Viggo på att kissa ner mig och BVC-tanten när jag tog av blöjan..  



Allt såg och hördes bara finfint och han växer snabbt! Rasmus var lite bekymrad över att lillebror var så ledsen när han skulle mätas, men jag hade talat om för honom att Viggo nog skulle gråta och att det inte var någon fara.


-Lillebror ledsen, det gör ingenting! sa Rasmus till läkaren och sen fortsatte han att underhålla henne och BVC-tanten! De tyckte att han var otroligt duktig att prata och det måste jag hålla med om, han har verkligen fått till det där med surrandet på senaste månaderna  


Efteråt gick vi på Coop och handlade innan snälla mamma kom och skjutsade upp oss för backarna (hade nog blivit för jobbigt för Rasmus att gå den långa biten uppför.) Hon bjöd även Rasmus på korv&bröd som han hade tjatat om sedan vi gick hemifrån.


Ikväll somnade Viggo redan vid 22.30 så jag passade på att fila fötterna, klippa tånaglarna, ta bort gammalt nagellack samt bada fötterna i oljebad och smörja in dem. Vad skönt det känns nu! Jag har så torra fötter så detta skulle verkligen behöva göras oftare..


Har sagt till mig själv att jag senast ska lägga mig kl 00 ikväll så nu är det dags att fylla en sista diskmaskin och sen hoppa i säng!



Imorgon är Rasmus ledig från dagis så vi får se vad vi hittar på. Vädret och hur trötta vi (jag) är spelar ju in förstås..   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Ovido - Quiz & Flashcards