Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Anna - 21 februari 2011 23:08

Jag fick en fin griffeltavla med brun ram för ett par veckor sedan av min bror och nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och målat den! Har velat haft en i denna storleken länge så när jag hittade en hemma hos bror och FICK den så blev jag jätteglad    


  


Jag har förut haft en större vit griffeltavla som jag skrivit veckomatlista på, men då vårt nuvarande kök är mycket litet och med snedtak/lägre takhöjd så skulle det inte se bra ut att sätta upp den. Jag vill gärna ha mycket kal väggyta så det inte ser så "plåttrigt" ut. Denna lilla tavla vart efter målning och fastsättning av snöre perfekt att hänga på hyllkroken. Nu ska den bara fyllas med maträtter när jag kikat vad vi har i frys, kyl och skafferi. Till och med min Martin tyckte att det är kanon att se vad han ska få till middag varje dag (om han ska köpa något extra utöver matlådan, höhö   ) Vi brukar sitta tillsammans varje lördag eller söndag och bestämma mat för veckan och det är ju faktiskt en riktigt trevlig stund..


Helgen har gått i sjukdomens tecken här hemma. I fredags kväll så började Martin att känna sig konstig och på lördagen då vi hade åkt till Birsta med barnen + Minna (som sovit hos oss) så blev han snabbt sämre, satt och huttrade i bilen och däckade i sängen så fort vi kom hem. Ramsus sov hos Minna på lördag kväll och på söndag så blev även lille Viggo sjuk. I dag har Martin bara lite feber men han ska nog försöka ta sig till jobbet i morgon i alla fall. Viggo har mellan 38-39 i feber men är vid gott mod trots minskad matlust. Hoppas att lillprinsen mår bättre imorgon    Jag och Rasmus har klarat oss hittills och jag hoppas verkligen att det håller i sig!


Ikväll har vi kikat på en gammal Wallanderfilm och strax är det sovdags. Natten som var blev inte mycket sova då Viggo var vaken flera långa stunder. 



Natti natt på er   

Ovido - Quiz & Flashcards