Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Anna - 8 februari 2011 23:46

RASMUS

   


VIGGO

  


Imorgon 9/2 så fyller Viggo 6 månader. Jag brukar varje månad (och även oftare) gå tillbaka i min gamla blogg och titta på bilder från när Rasmus var i samma ålder som Viggo är för tillfället. Det är så kul att se hur lika och olika de är  Jag tycker att det som skiljer dem mest är ögonen och ansiktsformen, men att näsan och munnen är lika. Viggo är mer lik mig som barn och Rasmus är mer lik Martin från de kort jag sett då han var en liten busunge i Polen. 


Både Rasmus & Viggo är förkylda. Som vanligt så får Rasmus "krupphosta" och igår kräktes han ner sängkläderrna. Typiskt nog så hade jag bytt till rena just den kvällen. Tur var det i alla fall att klockan var 21 och att de som tvättat redan var klara och vi kunde köra en tvättmaskin innan 22. Vad GLAD man kan bli för "så lite"   


Trist nog så verkar det som även lille Viggo fått samma "krupproblem" som sin bror. Ikväll hördes den speciella hostan och jag hör även på andningen. Läste att detta börjar oftast vid 6 månaders ålder och det blir han ju imorgon så.. Rasmus har ju även fått diagnosen "förkylning-och ansträngningsastma" av läkaren och har Bricanyl för det. Jag ger honom vid behov och det är för tillfället enbart vid förkylning, då ansträngningsastman verkar ha försvunnit. Hoppas den håller sig borta för evigt! Jag avskyr att en "vanlig" förkylning här hemma aldrig blir bara "vanlig" utan jobbiga nätter för min stackars Rasmus och kanske nu även för lille Viggo. Det positiva är att Rasmus faktiskt har blivit lite bättre och peppar peppar så ska detta (i de flesta fall) ge med sig vid 6 års ålder. Hoppas!


Ikväll har vi varit och köpt tapet till väggen i vardagsrummet. Det blev en vit tapet med silvermönster från Rusta.


  



Jag gillar Rustas tapeter! De vi har köpt förut har varit bra kvalitet på och till en billig peng dessutom. Vi hittade faktiskt 2 olika tapeter på ett annat ställe som vi gillade bättre, MEN jag ville inte slösa allt för mycket pengar på tapet då det finns en hel del annat jag vill göra här hemma   


Lars kommer på torsdag och hjälper till med tapetseringen, och sedan får vi se om jag blir nöjd eller ångrar mitt val..  


Nä, nu är klockan över 00 igen! Dags att sova för imorgon ska Rasmus till tandläkaren för första gången och sedan på kvällen ska jag hjälpa mamma med lite städning. Hoppas på en lugn natt, men jag gissar på att det blir mycket spring för mig med hostiga pojkar.


Puss&kram på mina   


Ovido - Quiz & Flashcards