Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

helgen

Av Anna - 31 januari 2011 21:06

Det har verkligen varit fullt upp i helgen! I fredags eftermiddag när Martin kom hem så for jag upp till Fränsta och städade. Det är långt att köra men jag hade fått låna en bra bil, så det var skoj! Dock var jag så trött så jag var tvungen att stanna i Stöde för att köpa Snickers och Pepsi för att hålla mig vaken. Viggo hade varit vaken många gånger natten före så därav min hemska trötthet. På vägen hem var ju klockan mycket men jag kände mig ändå superpigg och då det var lite trafik så var jag hemma på en timme.


Lördag och söndag har gått åt till att hjälpa Martins mammas exmake att flytta från sin lägenhet till en ny där han kan få mera hjälp, då han tyvärr är i rätt dåligt skick. Martin, Henrik och Martins mamma flyttade alla saker, och jag & mamma städade ur den gamla lägenheten. Det har även blivit mycket fika och god mat denna helg då Martins mamma är så duktig på sånt   


Rasmus gör nu både nr 1 och nummer 2 på toaletten (med extra sits på) och på pottan sedan en tid tillbaka. Han går själv men jag påminner honom när vi är borta och när vi har folk här men jag tror inte att det egentligen behövs. Han är även blöjfri på dagis och det har bara hänt en olycka då han inte hann i tid. Han har blöja på natten och det lär väl ta ett tag innan han kommer att känna att han är kissnödig och vakna av det.


Viggo är så duktig att äta mat och han tycker att det är så gott. Han får burkmat nu för jag har ingen mixer men när jag skaffat mig en sådan så blir det både och, beroende vad man hinner med. Vi får väl se om han gillar min mat lika bra som burkmaten..  


Jag har börjat läsa en bok som jag fick av Meral & Devrim när de var här på besök förra veckan.


  


Jag har snart hunnit halvvägs och den är SÅ bra! Jag får ta och skriva ner lite om den när jag läst klart..


Idag var mamma barnvakt till barnen några timmar så jag kunde åka till Birsta och handla lite grejer. Det var skönt att komma iväg själv, och kul för barnen att få vara med mormor   


Nu ska jag fortsätta med städningen här hemma och sedan kolla om det finns någon tvätttid i morgon. Jag vill även hinna med ett bad och lite tv eller bokläsning innan jag lägger mig (i tid förhoppningsvis).


Nu blev det hela 2 inlägg ikväll och jag ska försöka vara lite flitigare med att skiva här i bloggen framöver. Ha en fin kväll   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards