Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Anna - 23 januari 2011 18:45

Idag är en det en speciell dag här hemma! Rasmus har gjort nr 2 på pottan!   Han har sedan någon månad tillbaka gjort nr 1 på pottan och toaletten men nr 2 har han fortfarande velat gjort i blöjan. Jag har försökt att locka honom med att han skulle får en kexchoklad om han gjorde det på pottan, men han har inte riktigt velat ändå. Jag har inte tjatat på honom, men frågat varje gång det är dags för nr 2 om han inte vill göra det på pottan istället för att ta på sig en blöja.


Idag sa han att han skulle ta pottan och kissa i hallen och när jag sedan frågade om han var klar så vi kunde tömma den så sa han -Jag tänker bajsa också! Överlycklig visade han upp resultatet och vi klappade händerna tillsammans!   -Nu vill jag ha min kexchoklad! sa Rasmus, och det fick han såklart. Nu får vi se hur det går framöver, men det känns SÅ kul att han vågade till slut. Vi ska skaffa en toasits för barn till toaletten eftersom han tycker att "hålet i toan" är stort och otäckt, och det kan jag förstå.


Igår var det tjejmiddag hos Meral, vi fick jättegod mat och det var så kul att träffa tjejerna igen    Martins mamma var hos hemma hos oss och umgicks med Martin och barnen. Hon stannade kvar så att Martin kunde hämta mig vid 23-tiden, så snällt av henne!


Idag har Martin haft möte på jobbet hela dagen och vi har haft besöka av morbror Jonas. Rasmus blev så ledsen när han skulle åka. -Mamma, jag älskar Jonas och jag vill att han ska leka med mig hela tiden. Gulligt   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards