Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

blomma

Av Anna - 19 januari 2011 20:34

 

I söndags hade vi middagsbesök av Ann-Cathrine, Johan & Lukas samt Maria & Torbjörn. Fick denna fina blomma av A-C & family och den står nu i köksfönstret och fyller upp det tomrum som var på fönsterbrädan. Perfekt!   


Rasmus och Lukas lekte hur bra som helst och det blev roligt och livat! Rasmus somnade som en stock när det åkt hem.


Igår var Rasmus helt hysterisk när jag skulle lämna honom på dagis. Han skrek och grinade och ville inte att jag skulle gå. Det hjälpte inte alls att prata med honom och till slut fick en av fröknarna ta upp honom och bära iväg honom. När jag kom för att hämta honom så hade han haft så roligt hela dagen och ville som vanligt inte gå hem. Jag pratade lite med hans fröken som tagit honom och hon sa att det var bra att jag inte gav med mig och tog hem honom. Hon sa att en del föräldrar gör det och då blir det bara värre. Det var ju skönt att höra för man får ju lite dåligt samvete när ens barn blir så där ledsen, men jag vet ju ändå att han har så kul och trivs så bra så det kändes ändå som att jag gjorde rätt.


Idag var allt som vanligt igen och han var inte alls ledsen när jag lämnade honom utan vinkade glatt och ropade -Hej då mamma! Det var en glad mamma som gick hem och tog tag i tvätten kan jag säga!   


Två kvällar i rad har vi gått och lagt oss i bra tid och det ska vi verkligen fortsätta med. Man är ju bara dum som sitter uppe så sent så hela nästa dag blir förstörd, både för mig som är hemma och för Martin som ska jobba.


NU ska jag ta mig ett bad och sedan kolla lite på TV.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 juni 2011 09:17

Rasmus på sin 10 månaders dag          och så en bild på Viggo idag där han också står upp          Rasmus hade mer hår än Viggo vid samma ålder, men nu börjar det komma lite "lurv" bak på Viggo huvud.     Rasmus var väldigt lj...

Av Anna - 9 juni 2011 09:05


Grattis lillprinsen som fyller 10 månader idag!          Världens mysigaste och gladaste lille snos!   Pussar från Rasmus, pappa & mamma    ...

Av Anna - 9 maj 2011 11:22


Grattis grattis lille älsklingen som blir 9 månader stor idag!!     Tiden har gått så väldans fort och snart är du 1 år     We love you     ...

Av Anna - 5 maj 2011 23:07


Idag sa Viggo sitt första ord: Mamma! Han har under en tid låtit -Mmmm och Mmmaaaa, men så idag när jag stod och grejade i köket så kom han i gåstolen och ville ha min uppmärksamhet. -Mmmaaaa mmaaaa MAMMA! Å vad glad jag blev, och Viggo med för den d...

Av Anna - 22 april 2011 23:09

  Ursäkta mig bloggen att jag är rent ut sagt kass på att skriva här! Jag ska verkligen ta och skriva ett långt inlägg de närmaste dagarna och sedan försöka bli bättre på att dokumentera vår liv   Jag vill ju verkligen ha kvar detta till framtiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards